Google Website Translator Gadget_________ ATTENTION "Αγγλικά" is ENGLISH !!!!!

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη με τον Wataru Ohashi - Η αξία του απλού αγγίγματος σε έναν όλο και περισσότερο τεχνολογικό κόσμο.

Η συνέντευξη θα προταθεί στην επιτροπή περιοδικού του ΣΕΡ για να δημοσιευτεί στην Εναρμόνιση.



O Wataru Ohashi και εδώ για να το πούμε απλά είναι world famous, δηλαδή διάσημος σε παγκόσμια κλίμακα. Δεν θα βρεθεί εύκολα σωματοθεραπευτής και φυσικά Ρεφλεξολόγος που να μην έχει διαβάσει το βιβλίο του "Διαβάζοντας το Σώμα" και να μην έχει επηρεαστεί ο τρόπος σκέψης του από τον διάσημο Wataru.

Εγώ από πολύ νωρίς σαν νέος σπουδαστής (τώρα είμαι παλίος σπουδαστής) απέκτησα το συγκεκριμένο βιβλίο, ίσως να ήταν από τα πρώτα που αγόρασα. Όλες οι πληροφορίες που προσφέρει για την ανατολική διάγνωση έχουν αξιοποιηθεί και από εμάς τους Ρεφλεξολόγους, πιο συγκεκριμένα τα κεφάλαια, για το πρόσωπο, τα χέρια και τα πόδια, και τέλος αυτό με τίτλο "Ιστορίες που διηγούνται τα παπούτσια". Μάλιστα όχι μόνο έχουν αξιοποιηθεί αλλά και έχουν παρουσιαστεί με θράσος σε περιοδικά Ρεφλεξολογίας π.χ. το Reflexology World και σε Ευρωπαϊκό Συνέδριο του RiEN χωρίς να γίνει καμία αναφορά στο όνομα του Ohashi, αφήνοντας λανθασμένα να εννοηθεί ότι τα σκέφτηκαν όλα όσα δημοσιεύτηκαν - παρουσιάστηκαν οι ίδιοι οι ομιλητές ή υπογράφων το εκάστοτε κείμενο! Τέλος, προκύπτει (μέσω σύγκρισης των ημερομηνιών πρώτης έκδοσης των αντίστοιχων βιβλίων) να υπάρχει η πιθανότητα όλη η ιστορία - θεωρία για την ορθή χρηστικότητα των μεσημβρινών στην Ρεφλεξολογία (Ντούγκανς, Μος Άρνολντ κ.α.) να την εμπνεύστηκαν από τον Ohashi.

Όταν λοιπόν έρχεται ένας τέτοιος ομιλητής για σεμινάρια στην Ελλάδα (φέτος ήταν η 2η χρονιά που ήρθε) και παράλληλα έχεις την φιλοδοξία να γίνεις επιτυχημένος Ρεφλεξολόγος, που σημαίνει ότι, η παρουσία σου τουλάχιστον να ωφελεί τους άλλους, νομίζω ότι πρέπει να τον γνωρίσεις, αισθανθείς και να τον ακούσεις. Μετά από μία ώρα στο μάθημα του και δεκαπέντε λεπτά προσωπικής συζήτησης μαζί του, είμαι σίγουρος ότι είναι ένα από τα δύο, ίσως τρία πρόσωπα που δικαιούνται λόγω εμπειρίας και γνώσης να βάλουν τα πράγματα στο χώρο των ΣΕΘ στη θέση τους.

Για την ιστορία ήμουν συνεπής στο ραντεβού που μου κανόνισε η Ευαγγελία Κούλογολου, διοργανώτρια των σεμιναρίων του Ohashi στην Ελλάδα, για καλή μου τύχη ο Ohashi δεν τήρησε το πρόγραμμα - για αυτόν δεν πρέπει να υπάρχει - και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να τον ακούσω μαζί με μία μεγάλη ομάδα ανθρώπων, κυρίως χειριστές Shiatsu. Στο διάλειμμα, το οποίο θα διαρκούσε τριάντα λεπτά προσφέρθηκε να μου μιλήσει. Εγώ από τη μία ντράπηκα, σκέφτηκα έχει μόνο 30 λεπτά, πότε θα μιλήσουμε, πότε θα φάει θα πιεί, πότε θα ξεκουραστεί?


"Άσε ρε Σπύρο την συμπόνοια" με τον Ohashi είσαι, ρώτα, παρατήρησε και μάθε!" είπα. Άνοιξα το μαγνητόφωνο και ξεκίνησα με την πρώτη ερώτηση: Πως και πότε ξεκίνησε η σταδιοδρομία σου?

Και ο Οhashi άρχισε να μου απαντά σε αργά και μέτρια αγγλικά. "To .....1974 ........ξεκίνησα ........το .......Ινστιτούτο .........Ohashi .........στην ........Αμερική .........μπλα ...........μπλα...... μπλα ....",

"Την έβαψα" σκέφτηκα, πολύ αργά μιλάει τώρα ο Ohashi και μάλιστα δεν μου αρέσει, θέλω τον άλλον Ohashi που μίλαγε έξω στο σεμινάριο τον παθιασμένο, αυθόρμητο, μεταδοτικό και αστείο.

Αφού τελείωσε λοιπόν την απάντηση του στην 1η ερώτηση - διήρκησε μερικά λεπτά και είπε πράγματα που τα διαβάζεις και στο ίντερνετ - του ζήτησα την άδεια να αναμεταδώσω αυτά τα ενδιαφέροντα που άκουσα εγώ και απλώς να κάνω μερικές πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις για την Ρεφλεξολογία.

Απάντησε θετικά στο αίτημα μου, οπότε πρώτα θα ακολουθήσουν μεμονωμένα αποσπάσματα του σεμιναρίου του και στην συνέχεια απαντήσεις σε μερικές ερωτήσεις που του έκανα.

Εδώ να σας πω ότι είχα την βοήθεια και συνεισφορά της συναδέλφου Φρόσω Τσάμη από την Θεσσαλονίκη η οποία είναι και θεραπεύτρια Shiatsu. Για την ιστορία να σας θυμίσω ότι η Φρόσω είναι η συνάδελφος που ανώνυμα και ταπεινά μετέφρασε με αγάπη και αφιλοκερδώς ΟΛΟ το βιβλίο με τα 50 περιστατικά ρεφλεξολογικής αντιμετώπισης ογκολογικών ασθενών και τα έσοδα από την πώληση του δωρήθηκαν σε συγκεκριμένο μέλος του ΣΕΡ.

Από το σεμινάριο
Οι διαφορές στην ανατολική με δυτική διάγνωση είναι ότι:

Δυτική

  • Η δυτική διάγνωση πρέπει να είναι αντικειμενική και αυτό σημαίνει "ειδίκευση", για παράδειγμα ειδίκευση στην ονυχοφόρο φάλλαγγα του μικρού δαχτύλου του χεριού, σίγουρα ο επιστήμονας ιατρός ξέρει όλες τις λεπτομέρειες για αυτό το σημείο αλλά τι γίνεται με το υπόλοιπο σώμα?
  • Για να είναι αντικειμενική η διάγνωση απαιτούνται επίσης πανάκριβα μηχανήματα και εργαλεία.

  • Εάν μία ομάδα επιστημόνων δεν μπορούν να καταλήξουν σε μία διάγνωση φωνάζουν ειδικό/ούς μέχρι να καταλήξουν σε μία διάγνωση.
  • Ο ασθενής παλιά έπρεπε να εμπιστεύεται το Ιατρό, ο Ιατρός για αυτό το λόγο επένδυε πολλά χρήματα και χρόνο για να μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του ασθενή, σήμερα πρέπει οι φοιτητές Ιατρικής να κάνουν το ίδιο αλλά ο ασθενής πρέπει επίσης να εμπιστεύεται το εκάστοτε μηχάνημα, είναι επίτευγμα τελευταίας τεχνολογίας ή όχι, είναι Ιαπωνέζικο ή από τριτοκοσμική χώρα?
  • Επίσης σε ποια ασφαλιστική εταιρεία είναι ασφαλιζμένος ο ασθενής, τι θα πει ο ελεγκτής ιατρός της ασφαλιστικής εταιρείας, πόσα χρήματα θα του δώσουν για να επιλύσει το πρόβλημα του?

Ανατολική

Στην ανατολική προσέγγιση η διάγνωση είναι υποκειμενική και αφηρημένη (π.χ. είναι Τζίτσου - Jitsu = υπερβολή, πληρότητα τσι ή Kίο - Kyo = έλλειψη, άδειο από τσι ), το ίδιο άτομο εάν το αξιολογήσουν 1000 θεραπευτές θα έχει στο τέλος, 1000 διαφορετικές διαγνώσεις. Η σημερινή διάγνωση δεν είναι απαραίτητο ότι θα είναι και η ίδια την άλλη εβδομάδα.
  • Την στιγμή που αξιολογούμε έναν μεσημβρινό με ψηλάφηση την ίδια στιγμή τον θεραπεύουμε.
  • Η καλύτερη διάγνωση γίνεται όταν ο ασθενής δεν έχει επίγνωση ότι του γίνεται διάγνωση, γιατί τότε μόνο είναι πραγματικά χαλαρός και δεν προσπαθεί να «κρυφτεί»: παρατηρούμε λοιπόν διακριτικά τι ΔΕΝ μας λέει, πως κάθεται, την χροιά της φωνής του και πολλές ακόμα παραμέτρους, τις οποίες αναλύει στο βιβλίο του «Διαβάζοντας το σώμα».
  • Ο θεραπευτής είναι υπεύθυνος για το αν βλέπει ή όχι τις αιτίες και τα συμπτώματα του προβλήματος του θεραπευόμενού του. Ο πελάτης δείχνει, ο θεραπευτής όμως μπορεί να δει; Θεωρεί ότι η υποκειμενικότητα είναι ένα απο τα βασικά χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν την ανατολική από την δυτική φιλοσοφία. Ο θεραπευτής είναι υπεύθυνος για την ίαση του πελάτη του. Αυτός είναι που κρίνει και αποφασίζει τι χρειάζεται να γίνει, όχι ένα μηχάνημα ή μια στατιστική. Όσο λοιπόν εξελίσσεται ο θεραπευτής, όσο περισσότερο διευρύνει σε βάθος - και όχι σε πλάτος - τις γνώσεις του, τόσο πιο αποτελεσματικά υποκειμενικός, άρα και καλύτερος, θεραπευτής γίνεται.

    Σε ότι αφορά τον χρόνο της συνεδρίας, σήμερα οι Ιατροί έχουν μόνο πέντε λεπτά για τον κάθε ασθενή, είναι πολύ λίγος χρόνος. Δεν τον ακουμπάνε πια, έχουν ξεχάσει πως να χρησιμοποιούν την προσωπική κρίση τους, πρέπει να τους πει το μηχάνημα τι συμβαίνει και τι να κάνουν. Παλιότερα, και στα δικά σας Ελληνικά νησιά είπε ότι υπήρχε ο οικογενειακός Ιατρός που ήξερε τον καθένα καλά, την οικογένεια του, τις κληρονομικότητες που υπήρχαν, τα προσωπικά προβλήματα τους. Καθόντουσαν ήρεμα, συζητούσαν και τους εξέταζε έναν έναν.





    Για την συνεδρία:
    Να είσαι εκεί - παρών.
    Να χρησιμοποιείς και τα δύο χέρια, να κάνεις "σύνδεση"
    Η συνεδρία να έχει μία συνέχεια - να είναι αδιάκοπη
    Να φέρεσαι φυσιολογικά
    Να είσαι ταπεινός

    Ο Οhashi πήγε για ψώνια...

    σε ένα κατάστημα με βιολογικά είδη εδώ στην Αθήνα. Στο ταμείο πρόσεξε μία κάρτα και του φάνηκε οικεία, ζήτησε να του την μεταφράσουν. Επάνω ανέφερε τα στοιχεία του επαγγελματία (χώρου των ΣΕΘ) αλλά και 20 διαφορετικές τεχνικές. Ρώτησε τον καταστηματάρχη αν ήξερε την ηλικία του επαγγελματία στον οποίο ανήκει η κάρτα. του είπε ότι είναι μιας κοπέλας 24 χρονών. Ο Ohashi είπε "24 χρονών!..., μα με τόσες δεξιότητες που "γνωρίζει" αυτή θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 400 ετών!
    Με αφορμή το προηγούμενο ο Ohashi μίλησε για... μάρκετινγκ θα πω εγώ, ο ίδιος ποτέ δεν είπε αυτή την λέξη.
    - "Όταν γράφετε όλες τις δεξιότητες σας στην κάρτα σας δημιουργείται συναγωνισμό ανάμεσα σε αυτές, και θα αναρωτιούνται οι πελάτες ποια να διαλέξω, ποια κάνει για εμένα. Μπορεί να δημιουργήσει και μία έλλειψη σεβασμού προς το πρόσωπο σας." Τόνισε ότι "Εσείς" οι χειριστές - επαγγελματίες θεραπεύεται και ΟΧΙ η μέθοδος σας, όποια και αν είναι αυτή. "Στόχος σας δεν πρέπει να είναι ότι θεραπέυει η μέθοδος σας, αλλά η πίστη και η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο σας". Κάνατε τις σπουδές σας, έχετε το σωματείο σας αλλά όταν έρθει η ώρα "εμείς οι ίδιοι θεραπέυουμε με την εκάστοτε μέθοδο και για αυτό πρέπει να επενδύσουμε συνεχώς στην μελέτη του εαυτού μας!" Τον ρωτάνε είπε πολλές φορές "ποια η διαφορά μεταξύ Shiatsu και Ohashiatsu?". Απάντησε δεν ξέρω, ίσως ότι το προσφέρει ο Ohashi να είναι η διαφορά. Πρότεινε σε αυτό το πνεύμα να σκίσουμε όλοι τις επαγγελματικές κάρτες μας και να πάμε να κατοχυρώσουμε το επίθετο και όνομα μας. "Άν το σήμα κατατεθέν σας είναι το όνομα σας, ίσως πετύχετε!". "να πουλάτε το όνομα σας και να επενδύσετε σε αυτό".

    "Πρέπει να σας σέβονται, εμπιστεύονται και να σας πιστεύουν, τότε δουλεύει. Πρέπει να χαίρονται που έρχονται σε εσάς." Υπάρχουν και οι διαφημιστικές καταχωρήσεις αλλά ο Ohashi δεν πιστεύει σε αυτές. " Τι να τις κάνεις, να έρθουν 1000 για μία μόνο θεραπεία ή ένας για 1000 θεραπείες?". "Η τεχνική σας πρέπει συνεχώς να βελτιώνεται γιατί με 1000 ραντεβού οι πελάτες βαριούνται. Η επιλογή ενός «δια βίου» θεραπευτή αποτελεί και την μέγιστη έκφραση εμπιστοσύνης προς αυτόν. Ο Ohashi θεωρεί ότι είναι πολύ πιο σπουδαίο να έχει κανείς σταθερούς, μακροχρόνιους πελάτες, παρά πολλούς της μιας φοράς.

  • Συνεχώς μελετάω, δεν τους λέω τι μελετάω διότι δεν τους νοιάζει, είναι ευτυχισμένοι οι πελάτες όσο προσφέρει ο Ohashi". Τόνισε και την αξία της ανάπτυξης στενής σχέσης με τον πελάτη όπως και ότι δεν είναι καλό να νομίζουν ότι είσαι "Jack of all trades" κάτι σαν θεραπεύω τα πάντα, ανάσταση νεκρών - εγγυημένα αποτελέσματα.

    Ανέφερε τέλος ότι βλέπει περίπου πέντε πελάτες την ημέρα και με αυτό τον τρόπο μπορεί και διατηρεί την υποκειμενικότητα του. Από αυτούς, παραδέχτηκε, ότι το 80% δεν βλέπει καλό και δεν θεραπεύονται, αν είναι τυχερός το 20% θα δει κάποια "καλή" αλλαγή στην κατάσταση τους.

    Ερωτήσεις

    Ποια πρέπει να είναι η στάση μας στην συνεδρία σωματοθεραπείας - Ρεφλεξολογίας?

    - Η στάση μας (των θεραπευτών) είναι που αλλάζει τα πράγματα, θεραπεύουμε για να αλλάξουμε την στάση των πελατών και τότε ίσως θεραπευτούν τα συμπτώματα. Καλό είναι ο θεραπευτής να εστιάζει όχι στο πόσο άσχημα, αλλά στο πόσο καλά είναι ο θεραπευόμενος. Ο ρόλος του θεραπευτή μοιάζει κάπως με τον ρόλο της μητέρας: καθησυχάζει, παρηγορεί, φροντίζει, ενθαρρύνει, ενισχύει.
    Κλειδί της θεραπείας είναι η εμπιστοσύνη στον θεραπευτή. Δεν θεραπεύει η μέθοδος, αλλά ο θεραπευτής που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του θεραπευόμενού του.


    Ποιοι οι παράγοντες για επαγγελματική επιτυχία?

    - Αφοσίωση, συνεχή μελέτη και συνεχή ενασχόληση. Χρειάζεται εμπειρία, αλλά ακόμα και τότε γίνονται λάθη, τότε όμως μαθαίνουμε. Πρέπει να υπάρχει να δημιουργείται σχέση εμπιστοσύνης. Μεγάλη σημασία πρέπει να δίνουμε στη δική μας ευεξία, στην καλή κατάσταση του σώματος και της ψυχής μας. Όπως μας παρήγγειλε: "Η δουλειά σας είναι η ζωή σας. Σας παρακαλώ να είστε ευτυχισμένοι!!! "

    Τι εννοείτε με συνεχή ενασχόληση?

    - Να ασχολείσαι ας πούμε ....30 χρόνια.



    Υπάρχουν και οι "δύσκολοι πελάτες", τι θα μας λέγατε για αυτούς?

    Όσο παραπονιέται κάποιος για τα προβλήματά του σημαίνει ότι παλεύει, προσπαθεί, επιθυμεί. Αν δεν παραπονιέται έχει μάλλον παραιτηθεί, οπότε η περίπτωση γίνεται δύσκολη. Ο θεραπευτής πρέπει να δίνει την μεγαλύτερη δυνατή προσοχή στον παραπονιάρη πελάτη του, γιατί έχει ουσιαστική ανάγκη από σημασία.
    Ένας απαιτητικός, δύσκολος πελάτης μπορεί να γίνει ο καλύτερος δάσκαλός μας. Να τον σεβόμαστε, να τον ρωτάμε πως του φαίνεται η θεραπεία, τι δεν του αρέσει. Μας βοηθάει να βελτιωνόμαστε!


    Στο βιβλίο σας αναφέρεστε εκτενώς στα πόδια και την Ρεφλεξολογία, τι έχετε να πείτε στους Ρεφλεξολόγους?

    - Μέσα από το μικρό (micro) προσεγγίζετε το μεγάλο (macro), με αυτό τον τρόπο αλλάζετε την ζωή των πελατών σας, το μικρό επηρεάζει το μεγάλο. Να είστε αφοσιωμένοι και να μελετάτε πιο πολύ, να μελετάτε και τον εαυτό σας.

    "One touch, one life" , Ένα άγγιγμα, μία ζωή, μου επανέλαβε δύο φορές.

    Στο βιβλίο σας ασχολείστε πολύ και με το πρόσωπο, είναι σχεδόν σίγουρο για εμένα ότι ο χάρτης της πρόσωπο - Ρεφλεξολογίας έχει προέλθει από εσάς. Εσείς τον εμπνευστήκατε?

    - Όχι, δεν είναι δική μου έμπνευση, προέρχεται από αλλού.

    Εσείς όταν εργάζεστε στα πόδια ποιον χάρτη χρησιμοποιείτε, ή σκέφτεστε τους μεσημβρινούς?

    - Υπάρχουν περίπου 87 διαφορετικές τεχνικές μασάζ - σωματοθεραπείας και όλες αλληλοεπικαλύπτονται. Γνωρίζω ότι και στην Ρεφλεξολογία υπάρχουν πολλοί χάρτες, εγώ προσεγγίζω τα πόδια μέσω των μεσημβρινών, παρατηρώ την συμπεριφορά των δαχτύλων, ποιο καβαλάει ποιο, είναι σφιχτό ή πολύ χαλαρό το δάχτυλο, τι συμβαίνει στα νύχια? Στην συνέχεια εργάζομαι ανάλογα στους μεσημβρινούς.

    Θα μας δώσετε μερικά παραδείγματα?

    - Έχει πολλά στο βιβλίο μου που κρατάς. Χρησιμοποίησε, διάλεξε μερικά εσύ.

    Προβλήματα στον αντίχειρα μπορεί να δείχνουν διαταραχή των πνευμόνων.

    Όταν ο αντίχειρας ή ο μυς του είναι κόκκινος, τότε στους πνεύμονες υπάρχει αυτό που λένε οι Ανατολικοί θεραπευτές "ενέργεια της φωτιάς". Η αιτία είναι οι υπερβολικές συγκινήσεις, τα πολλά μπαχαρικά, και μία φιλοδοξία που δεν ταιριάζει με την τρέχουσα πραγματικότητα του ανθρώπου.

    Το μεσαίο δάχτυλο του χεριού συνδέεται πάντα με την έννοια του σεξ.

    Αν τα άκρα είναι κόκκινα, το σώμα προσπαθεί να αποβάλει το πλεόνασμα της ενέργειας μέσω των δαχτύλων.

    Το κότσι στο πόδι οφείλεται σε πλεόνασμα ενέργειας στη σπλήνα, η πλεονάζουσα ενέργεια μπλοκάρεται στη σπλήνα και παλινδρομεί κατά μήκος του μεσημβρινού, προκαλώντας διόγκωση των τριχοειδών αγγείων και τελικά, μία οστική μάζα στο πλαί του ποδιού. Τέτοιο κότσι δείχνει ισχυρογνώμονα άνθρωπο.

    Γενικά όταν το ένα δάχτυλο του ποδιού καβαλικεύει το άλλο, αυτό σημαίνει ότι το όργανο που αντιστοιχεί στο δάχτυλο που βρίσκεται από πάνω είναι δυνατότερο από το όργανο που αντιστοιχεί στο δάχτυλο που βρίσκεται από κάτω.



    Ευχαριστούμε επίσης την Ευαγγελία Κούλογλου υπεύθυνη των σεμιναρίων για την φιλοξενία και θετική διάθεση να μας εξυπηρετήσει στην υλοποίηση της συνάντησης μας με τον Wataru Ohashi. To σεμινάριο από το λίγο που βίωσα βαθμολογείται 10/10 και του χρόνου θα με δείτε και μένα εκεί, πρώτα ο Θεός.

    Πληροφορίες: http://www.zenshiatsu.gr/ Tηλέφωνο: 210 6912452 - 6976675278






    Δεν υπάρχουν σχόλια: